Ronmarja.reismee.nl

De reis

Uitgeteld zitten we op ons bed. Zitten, zeg maar liggen. Na een vliegreis van 15 uur zijn we wel gaar, maar de eerste bijzondere indrukken zijn er al. Dat begint als we het vliegtuig van Qatar Airways instappen. Door zeer vriendelijke dames naar onze zitplaatsen gebracht en de hele reis een uitstekende service. Als je, net zoals wij vooral met de prijsvechters vliegt, voel je je net als een provenciaal die voor het eerst de grote stad bezoekt.. We moesten overstappen op Doha airport in Qatar. Wat een immens groot en mooi vliegveld. Het was hier om 01.00u drukker dan op Scbiphol om 16.00. Vliegtuigen vliegen hier de hele nacht letterlijk af en aan.

Rond 16.00 plaatselijke tijd (tijdsverschil met Nederland is 5 uur) kwamen we op Jakarta Airport aan. Even snel naar de immigratiedienst voor een stempel. Dus niet, althans dat eventjes. Na een uurtje wachten hadde wij onze stempel. Waarom zou je dit met 2 douaniers doen, als het ook met één kan? Wij met onze gestempelde paspoorten verder. Naar 300 meter zat een andere douanier. Zijn taak was het ontroleren of de stempels wel goed waren gezet. Geef een vent een uniform en een pet en is een echt menneke.

Gelukkig stond onze chauffer, August, al klaar. Bij buiten komst ontdekte we dat er geen airco's meer waren en de broeierige warmte viel als een deken over ons heen. Ik heb nog nooit zo snel gezweet. We moeste even wachten op August die de auto op ging halen. Voor ons 2 agenten die druk gebarend en heel veel en hard fluitend het verkeerd probeerde te regulieren. Niemand, maar dan ook ech helemaal niemand die zich hiet iets van aantrok.

Na een rit van anderhalf uur kwamen we aan bij het hotel. We constateerde dat zelf rijden in Jakarta geen optie is. Eerst lekker gedouchd en onze eerste rijstafel. Wauw, wat lekker.

Zo , nu slapen en morgen weer vroeg op. Op weg naar Bandung.

Paul

Als je van Indonesisch eten houdt, zul je wel tonnetjeRon(d) terugkomen! :-) Have fun!!!

Willy en Fred

Wauw, dit staatslot op ons verlanglijstje. Mijn zwager met wie we altijd reizen in in Bandung geboren. Ik hou jullie reis goed in de gaten je weet nooit.

Luc Vermeulen

Deed ik het weer verkeerd? Goed dat het soms wat tegenvalt, anders was er weinig spannends aan. Geniet er van!

Janny Bruger

En nou lekker genieten.
Ben benieuwd naar jullie verhalen !!????