Ronmarja.reismee.nl

Van Kederi naar Bromo

We zijn er klaar voor: dag 2 van de reis naar de Bromo vulkaan. Een hele dag in de auto, genietend van het uitzicht. Wat erg leuk was, was de lunch inMalang.. We hebben geluncht bij Toto “Oen”. Een Toko annex restaurant daterend uit 1930 en duidelijk Nederlands georiënteerd. De kaart is ook in het Nederlands, de meisjes in de bediening dragen schortjes van Brabants bont en een witte kraag. Geweldig! Ook hier: men spreekt hier Nederlands. De hang naar vroeger komt heel sterk terug in deze toko.

Tegen 19.00 komen we aan bij ons hotel bij de Bromo. Bijzonder voor nu: het is er erg koud. Maar daar waren we voor gewaarschuwd. Op tijd naar bed, want de wekker gaat om 03.00u. Dan gaan we de zonsopkomst bekijken en vervolgens de Bromo vulkaan himself.

Tot morgen.

Paul

Ze blijken exact te weten wat toeristen leuk vinden!

Ron

Ja Paul, klopt. Het hele dorp leeft alleen van toeristen. Zo'n 600! Jeeps vervoeren in het hoogseizoen de toeristen naar de krater. Verder zijn er geen concessies. Een steile trap, en bij de krater een lage balustrade. Als je niet goed oplet, kun je in krater vallen. Niet een plek voor ADHD kinderen????

Paul

Of juist wel? :-D