Ronmarja.reismee.nl

Dagje Sanur

Een rustig dagje Sanur. Volop genoten van zon, zee en strand. Het hotel ligt niet direct aan het strand, maar heeft een eigen ‘ Beach club’. Nu moet je je hier niet al te veel bij voorstellen: een stukje strand, waar ongeveer 20 strandstoelen staan, een klein kraampje waar de handdoeken worden uitgegeven en je een frisdrank kunt krijgen. Het ziet er erg verzorgd uit, zand is schoon en aangeharkt. Zo ook vanochtend. Maar het water was blijkbaar erg hoog, dus regelmatig overspoelde de zee de Beach club. En een zooi dat het gaf, veel zeegras, en rotzooi. Het ging er behoorlijk aan toe. Parasolhouders verdwenen richting zee er was een behoorlijke afslag van het strand. Ook voor de Beach club beheerders bleek het iets bijzonders te zijn. Veel foto’s en filmpjes en veel lol. Later, toen het eb werd, werd er hard gewerkt om het weer toonbaar te maken.

In de middag, na de lunch ( heerlijke garpazo voor Marja en ik een prima Balinese rundersate) ons lekker laten masseren. Dat kun je hier overal laten doen. Was lekker ontspannend.

Tot slot de suprise van de dag. Met de taxi naar Jimbaran om te gaan eten. Jimbaran is een klein dorpje aan het strand en je kunt hier heerlijk vis eten. We hadden een tafeltje op het strand, aan de rand van het water. Met een super mooi uitzicht over de ondergaande zon.

Vis bestel je door de vis aan te wijzen die je wilt hebben, geeft aan hoe ‘spicy’ je deze vis wilt hebben en even later wordt de vis gegrild naar je tafeltje gebracht. Ondertussen is de zon ondergegaan en kijk je uit over een donkere zee, met veel lichtjes van vissersboten en van de landingsbaan van het vliegveld. Dit is echt een plek om lekker vis te eten in een zeer sfeervolle omgeving.

Morgenochtend gaan we de luxe van Bali verlaten en vliegen we naar Flores.

Willy Stoop

Leuk stukje weer.gr