Ronmarja.reismee.nl

Sanur naar Flores

Een korte reisdag.

Vandaag zijn met een binnenlandse vlucht naar Flores vertrokken. Een vlucht van ongeveer 2 uur. Op Flores aangekomen is het eerste dat ons opvalt, dat het qua verkeer zo rustig is. Weinig auto’s en brommertjes. Ook onze taxi reed zeer rustig naar ons hotel. Geen getoeter, links, rechts inhalend. Zeer relaxed.

En dan ons hotel...ik heb eigenlijk geen superlatieven meer. Dachten we steeds dat we het mooiste plekje hadden gehad en dat het niet mooier kon totdat we hier op Maumere aankwamen. We hebben een lodge direct aan het strand en zo’n 10 meter van zee. Palmbomen, wit strand en een mooie zee. Het uitzicht is fenomenaal. Vissersbootjes die nog van hout zijn, geen motor hebben, kortom zeer authentiek. Hier staat Flores ook om bekend. Het is een eiland waar weinig toerisme is en de mensen nog leven, wonen en werken als jaren voorheen. Er zijn dan ook weinig hotels en de hotels die er zijn, schijnen eenvoudig te zijn. Dit maakt dan ook dat het er stil, rustig en onbedorven is.

Komende week gaan we het eiland verkennen, samen met een gids. Ik ga er vanuit dat niet overal WiFi zal zijn. Dus wellicht eens een dagje zonder nieuws????.

We hebben vanmiddag onze snorkelspullen kunnen uitproberen. Wat is dat leuk om te doen! We verheugen ons nu al op de koraalriffen waar we later deze week gaan snorkelen.

Nolleke

Wat boffen jullie toch. Zoveel moois! Misschien wel even goed als er géén wifi is .... Ik geniet van je verhalen Ron maar kan me voorstellen dat even "niet schrijven" óók heerlijk is! Veel plezier weer!

Michel en Heleen

Door jullie verhalen en indrukken beleven wij de reis ook mee. Prachtig allemaal. We kunnen ons voorstellen dat jullie ogen te kort komen.
Nog fijn verder genieten :)