Ronmarja.reismee.nl

De laatste dag

De laatste dag.

Het is zover: onze laatste dag in Indonesië is aangebroken. Vannacht om 00.35 vliegen we weg.

We kijken terug op een geweldige vakantie. Veel gezien en meegemaakt. Hoogtepunt was voor ons de rondreis op Flores. Hier hebben we het echte Indonesië gezien. Ook al zijn we ons er van bewust dat we maar 3 eilanden gezien hebben en dat er nog veel meer valt te ontdekken!

De verschillen op de 3 eilanden zijn erg groot. Java is druk, veel grote steden en is het middelpunt van Indonesië. Vooral West Java. (Bandung en Jakarta)

Bali heeft 3 gezichten: de natuur in het westen en midden, het spirituele in de omgeving in Ubud en het enorme toeristische in het zuiden.

Flores is stil, veel bergen en vulkanen, toerisme is ontwikkeling, gericht op eco toerisme en snorkelen en duiken.

Ook het prijsniveau is erg verschillend. Op Java waren we voor goede warme maaltijd, inclusief drinken ongeveer € 7,50 pp kwijt. Op Flores varieerde dit van €2,- tot € 4,- en op Bali €15,-

Maar overal kon je goed en lekker eten. Hier is een echte eetcultuur. Java is het meest subtiel en gevarieerd. Flores is zeer eenvoudig, weinig poespas. En Bali is gericht op de toerist, dus Italiaans, Mc Donald, en andere snelle hap.

Oftewel een aanrader. Dank voor het meelezen en meeleven. We spreken elkaar snel.

monique

fijne reis terug,
dank je voor jullie prachtige foto's en mooi verhalen.

Nolleke

We wensen jullie een goede terugreis en nogmaals, we hebben genoten van de verhalen en foto's maar vinden het weer heerlijk om jullie straks in levende lijve te zien en te spreken! Geniet nog even en tot snel!

Michel en Heleen

Goede terugreis
Het was leuk om op deze manier mee te genieten.

Janny Bruger

Aan alles komt een eind ????
Goeie reis terug !!!
????